vypln
horni-ramL
banner
Kalendář 2007
ZAV MMČR
8. 4.
Brněnský drak
5.-6. 5.
Náměšť nad Oslavou
26.-27. 5.
Ústí nad Orlicí
2.-3. 6.
Ecce Homo - Šternberk
23.-24. 6.
Brno-Kohoutovice
14.-15. 7.
Orlicko
21.-22. 7.
Slovakia Matador - Baba (SK)
4.-5. 8.
Vsetín
1.-2. 9.
Lanškroun
mail
Bazar:
banner
Video:
Lanškroun 2002
video
Valid HTML 4.01 Transitional
foto1
PRIX Orlicko 2007

Z tropického víkendu veze Kart Arena Racing Team zlato, stříbro a bronz

MMČR – PRIX Orlicko, Červená Voda: 14.–15. 7. 2007

Šestým podnikem letošního MMČR se stal nový závod „PRIX Orlicko“, který si svým prvním ročníkem odbyl svou premiéru. Závodní trať se startovala na okraji Červené Vody a vedla do klikatého kopce lesem směrem na Suchý vrch. Délka trati je 4,35 km a pro její úspěšné zdolání je nutno překonat převýšení 220 m. Protože šlo o zcela novou trať v seriálu MMČR, bylo těžko předvídat, jak se který závodník s tratí vypořádá bez zkušeností z minulých ročníků.
Po dešťovém průběhu týdne meteorologové předpovídali na víkend velice teplé až horké počasí, a to se také potvrdilo, protože po celý víkend panovalo na naše poměry tropické počasí, které bylo velkým soupeřem nejen pro závodníky, ale také pro ostatní účastníky tohoto závodního podniku.
Do sobotního závodu bylo ve skupiny Super Production (dále jen SP) přihlášeno pět účastníků včetně obou jezdců Kart Arena Racing Teamu Tomáše Kusého a Milana Zahradníčka. Protože jsme přesně v období prázdnin a dovolených, byla účast ve skupině SP tentokráte nepatrně nižší, ale i tak byly závody v této skupině atraktivní a plné zvratů. Hned v tréninku ukázal své ambice Martin Jerman z Auto Kelly Racing Teamu se svou Alfou Romeo 147, když se časem 2:13,070 dostal na první tréninkovou pozici před jezdce Kart Arena Racing Teamu Tomáše Kusého (2:13,490) a Milan Zahradníčka (2:13,960). A protože první tři jezdci se dostali do rozpětí pouhých 0,89 sekundy, dal se očekávat opět velice „ostrý“ a vyrovnaný souboj o medailové pozice, ale to je již ve skupině SP tradicí.
banner
Samozřejmě se dalo očekávat zrychlování od všech účastníků v samotném závodě, protože šlo o zcela novou trať a tak každé projetí dávalo příležitost na postupné vylepšování a učení se optimální stopy průjezdu. To se také potvrdilo a po první závodní jízdě v tropickém vedru se dostal do vedení Martin Jerman časem 2:10,490 a získal si „komfortní“ náskok na Milana Zahradníčka 1,32 sekundy, na třetí pozici se usadil Lukáš Vojáček před Tomášem Kusým. Do druhé závodní jízdy samozřejmě všichni jezdci nastupovali s cílem dalšího zlepšení své pozice, ale k tomu bylo potřeba ještě zrychlit. To se bohužel nepodařilo Martinu Jermanovi, který byl při nájezdu do páté zatáčky již hodně rychlý a po prudkém brzdění byl rád, že udržel svou Alfu Romeo na cestě a tak propadl z prvního místa až na poslední. Nejlépe se druhá závodní jízda podařila Lukáši Vojáčkovi Auto Kelly Racing Teamu, který se zlepšil o 2,07 sekundy na čas 2:10,720 a tak se dostal na vítěznou pozici. Milan Zahradníček se „pohoršil“ o 0,69 sekundy, ale stačilo to na udržení druhého místa před kolegou z Kart Arena Racing Teamu Tomášem Kusým. Ten se ve druhé jízdě zlepšil o 1,71 sekundy na čas 2:14,930.
foto2foto3
Nedělní ráno potvrzovalo předpověď a tak se očekávala ještě větší „slunečná výheň“. Jedinou výhodou tropického počasí bylo to, že nezpůsobovalo žádné nejasnosti při volbě pneumatik. Prostě volba byla jasná – suché pneu a nemuselo se ani nahřívat.
Rozložení sil v nedělním tréninku částečně kopírovalo výsledky sobotního závodu. Na první pozici se usadil svým tréninkovým časem 2:12,130 Lukáš Vojáček z Auto Kelly Racing Teamu před druhým Milanem Zahradníčkem (2:12,270), ale na třetí pozici se dostal zpět v sobotu chybující Martin Jerman (2:13,040) před dalším jezdcem z Kart Arena Racing Teamu Tomášem Kusým. A protože Milan Zahradníček ztrácel v tréninku pouhých 0,14 sekundy, dalo se očekávat jediné – velice ostrý a těsný souboj v nedělním závodě skupiny SP.
stupneA že to myslel s útokem na stupně nejvyšší Milan Zahradníček „vážně“, potvrdil hned ve své první závodní jízdě, kde svým časem 2:10,400 vytvořil rekord tratě. V zbytku závodních jízd se již nepodařilo ve skupině SP tento čas překonat. Na druhé pozici se usadil Lukáš Vojáček (2:10,590) před Martinem Jermanem (2:13,450) a Tomášem Kusým (2:13,740). Do druhé jízdy se nastupovalo za tropického vedra, když ve stínu byla teplota více jak 35 stupňů Celsia. Přesto se podařilo nejvíce zrychlit Martinu Jermanovi, kterému se podařilo časem 2:10,410 přiblížit k traťovému rekordu na 0,01 sekundy, ale ani to mu nepomohlo na postup vpřed a zůstal na celkové třetí pozici. Lukáš Vojáček zajel relativně vyrovnané časy v obou jízdách a to mu stačilo na udržení druhé pozice za vítězným Milanem Zahradníčkem. Druhý jezdec Kart Arena Racing Teamu Tomáš Kusý zůstal opět na „bramborové“ pozici, kterou má jakoby v letošní sezóně předplacenou.
MMČR bude pokračovat hned následující víkend 21.–22. července na slovenské pezinské „Babě“ a závod bude započítáván také do seriálu ME. Kart Arena Racing Team si opět dovoluje pozvat nejen příznivce motoristického sportu na tento závod.

Tisková zpráva Kart Arena Racing Teamu,
v Brně 17. července 2007, ms
horni-ramP
banner
PRIX Orlicko
1. závod MMČR:
1. Lukáš Vojáček (součet časů 4:23,510)2. Milan Zahradníček (4:24,310)3. Tomáš Kusý (4:31,570)4. Gabriela Jermanová (4:35,430) 5. Martin Jerman (4:39,160)
partneri
PRIX Orlicko
2. závod MMČR:
1. Milan Zahradníček (součet časů 4:21,140) 2. Lukáš Vojáček (4:21,720)3. Martin Jerman (4:23,86) 4. Tomáš Kusý (4:26,750) 5. Gabriela Jermanová (4:31,430)
spodni-ramP
horni-ramP1
FOTOGALERIE
PRIX Orlicko2007:
galerie
spodni-ramP1
horni-ramP
Skupina SP,
průběžné pořadí MMČR:
1. Vojáček L. 167 b. 2. Zahradníček134 b. 3. Jerman 129 b. 4. Kusý 116 b. 5. Jermanová81 b.6. Vojáček P.55 b. 7. Losman24 b. 8. Los st.23 b. 9. Los jun.18 b. 10. Žižkovský14 b. 11. Vacek 14 b.12. Benedikt 8 b. 13. Holoch 6 b.
vypln spodni-ramL ram-tiraz spodni-ramP