vypln
horni-ramL
banner
Kalendář 2007
ZAV MMČR
8. 4.
Brněnský drak
5.-6. 5.
Náměšť nad Oslavou
26.-27. 5.
Ústí nad Orlicí
2.-3. 6.
Ecce Homo - Šternberk
23.-24. 6.
Brno-Kohoutovice
14.-15. 7.
Orlicko
21.-22. 7.
Slovakia Matador - Baba (SK)
4.-5. 8.
Vsetín
1.-2. 9.
Lanškroun
mail
Bazar:
banner
Video:
Lanškroun 2002
video
Valid HTML 4.01 Transitional
foto1
Valašský klobúk 2007

Kart Arena Racing Team 2x bronzový
na Valašském klobúku

MMČR – Valašský klobúk, Malá Bystřice: 4.–5. 8. 2007

Osmým podnikem MMČR v závodech automobilů do vrchu byl závod „Valašský klobúk“, který se letos jel již jako 9. ročník. Start je již tradičně v Malé Bystřici u Vsetína a do cíle, který je v 3508 m vzdálené Dušné, je nutno překonat převýšení 215 m. Závodní trať je tvořena velice rychlými úseky, které jsou střídány „náročnými“ zatáčkami, kde část z nich je ukrytá v lese.
Do skupiny Super Production (dále jen SP) bylo do sobotního klání přihlášeno sedm vozů, včetně obou „dvoubarevných“ Peugeotů z Kart Arena Racing Teamu. Novinkou ve startovním poli skupiny SP byl nový „přírůstek“, a to v podobě dalšího extovárního vozu Alfa Romeo po monackém pilotovi Piergiorgio Bedinim, který s tímto vozem patřil v celém evropském šampionátu ve skupině SP suverénně k nejrychlejším v posledních dvou sezónách. Na Valašském klobúku si za jeho volantem odbyl premiéru Roman Holoch, který bude pravděpodobně tento vůz pilotovat v MMČR i nadále.
Již sobotní tréninkové jízdy ukázaly, že Martin Jerman a Lukáš Vojáček z konkurenčního Auto Kelly Racing Teamu budou největším soupeřem pro jezdce Kart Arena Racing Teamu. To se bohužel také začalo potvrzovat již v první závodní jízdě, kdy se časem 1:40,27 dostal do vedení Martin Jerman a na druhého Lukáše Vojáčka si vytvořil náskok 1,29 sekundy. Na třetí pozici se usadil Milan Zahradníček, když na druhé místo ztrácel pouhých 0,35 sekundy. Druhý jezdec Kart Arena Racing Teamu Tomáš Kusý se prozatím usadil na pro něj letos tradiční „bramborové“ pozici. Přitom si mechanikům „stěžoval“, že to auto tak nějak nejede.
banner
Pro vylepšení celkové pozice bylo nutno ve druhé závodní jízdě ještě zrychlit, ale zdejší trať je enormně hrbolatá – „uskákaná“ a to hlavně v zatáčkách. Trať dostala nový povrch ve dvou pasážích, ale bohužel šlo jen o rovné pasáže. Oba vedoucí jezdci nedokázali zopakovat ve druhé jízdě časy ze svých prvních jízda o nějakou desetinku se pohoršili. Toho chtěl využít Milan Zahradníček a jízdou na samé hranici rizika dokázal proti první jízdě zrychli to 0,30 sekundy, ale přesto zaostal za stříbrnou pozicí o pouhých 0,16 sekundy, což představuje přibližně 5,52 metrů. Týmový kolega Tomáš Kusý se pohoršil proti první jízdě o 1,09 sekundy a obsadil nakonec se svým „zlobivým“ Peugeotem čtvrtou pozici.
foto2foto3
Do nedělního závodu přibyl ve skupině SP ještě jezdec Petr Žižkovský a tak se startovní pole rozrostlo na osm účastníků. Po sobotním polojasném počasí bylo nedělní ráno chladné, ale slunečné. Tak se dalo očekávat, že s postupem času se oteplí a bude krásné letní slunečné počasí.
stupnePo obou tréninkových jízdách se vlastně pro Kart Arena Racing Team vytvořilo stejné pořadí jako v sobotu, pouze oba jezdci konkurenčního Auto Kelly Racing Teamu si vyměnili pořadí. Trénink tak nejlépe dopadl pro Lukáše Vojáčka, který časem 1:46,27 byl nejrychlejší. Milan Zahradníček časem 1:46,91 zaostal o 0,37 za stříbrným Martinem Jermanem. Tomáš Kusý odtrénoval opět pod medailovými pozicemi, tedy na čtvrtém místě. Bohužel problémy na řídicí jednoce (elektronice) motoru Peugeotu Tomáše Kusého, které se začaly projevovat již v sobotním závodě, pokračovaly také v neděli a výkon motoru neustále klesal. Po první závodní jízdě se Tomáš Kusý propadl již na pátou pozici za Gabrielu Jermanovou. Do vedení po první jízdě se dostal Lukáš Vojáček časem 1:45,50 a Milan Zahradníček se usadil na třetí pozici, když svým časem 1:46,41 ztrácel na „stříbro“ Martina Jermana 0,52 sekundy. Ve druhé jízdě dokázali oba jezdci ještě zrychlit a Martin Jerman se svou Alfou Romeo byl časem 1:44,82 nejrychlejší, ale ani to mu nestačilo na první místo Lukáše Vojáčka a „prohrál“ s ním o 0,02 sekundy. Třetí pozici si s přehledem udržel Milan Zahradníček. Problémy na elektronice motoru nebylo možno řešit zde na závodech a tak Tomáš Kusý skončil na pátém místě za Gabrielou Jermanovou.

Devátý a poslední podnik MMČR se bude konat 1.–2. září dvěma závody v Lanškrouně, kam Kart Arena Racing Team zve všechny příznivce a vyznavače závodů automobilů do vrchu, protože zde se rozhodne o titulu ve skupině Super Production.

Tisková zpráva Kart Arena Racing Teamu,
v Brně 10. srpna 2007, ms
horni-ramP
banner
Valašský klobúk
1. závod MMČR:
1. Martin Jerman (součet jízd 3:20,59) 2. Lukáš Vojáček (3:23,36) 3. Milan Zahradníček (3:23,52) 4. Tomáš Kusý (3:27,75) 5. Gabriela Jermanová (3:28,98) 6. Roman Holoch (3:34,27) 7. Jiří Los st. (3:40,23)
partneri
Valašský klobúk
2. závod MMČR:
1. Lukáš Vojáček (součet jízd 3:30,69) 2. Martin Jerman (3:30,71) 3. Milan Zahradníček (3:32,99) 4. Gabriela Jermanová (3:37,55) 5. Tomáš Kusý (3:38,42) 6. Roman Holoch (3:40,62) Jiří Los st. a Petr Žižkovský závod nedokončili.
spodni-ramP
horni-ramP1
FOTOGALERIE
Valašský klobúk 2007:
galerie
spodni-ramP1
horni-ramP
Skupina SP,
průběžné pořadí MMČR:
1. Vojáček L. 210 b. 2. Zahradníček178 b. 3. Jerman 176 b. 4. Kusý 140 b. 5. Jermanová103 b.6. Vojáček P.70 b. 7. Losman34 b. 8. Los st.30 b. 9. Los jun.18 b. 10. Žižkovský14 b. 11. Holoch 20 b.12. Vacek 14 b. 13. Benedikt 8 b.14. Šuda 1 b.  
vypln spodni-ramL ram-tiraz spodni-ramP