banner
mail

Bazar:

banner

Video:
Lanškroun 2002

video
Valid HTML 4.01 Transitional
Foto 12 hodin Le Brno

12 hodin Le Brno 2008

Vítězství pro Peugeot Kart Arena Racing Teamu při závodě 12 hodin Le Brno

ALS – Masarykův okruh, Brno: 16. 5. 2008

ALS (Amatérský Le Seriál) je Seriál vytrvalostních závodů na uzavřených okruzích. Uskutečnění tohoto 12hodinového závodu bylo podmíněno dokončením rekonstrukce povrchu brněnského okruhu. A protože položení nového povrchu na Masarykův okruh proběhlo podle plánovaného harmonogramu, nic nebránilo tomu, aby se závod „12 hodin Le Brno“ mohl v plánovaném termínu uskutečnit.

Brněnský Kart Arena Racing Team se letos rozhodl nasadit modifikovaný vrchařský vůz Peugeot 306RS se třemi novými jezdci do tohoto dvanáctihodinového vytrvalostního závodu. Jiří Špalek již za tým startoval na Zámeckém vrchu v Náměšti n. Oslavou, kdežto Tomáš Rojka a Martin Zeman byli zcela nový jezdci, kteří by případně mohli být v budoucnu stálými členy týmu.

Vůz Peugeot 306RS byl nasazen do Divizi 2, kde startovaly vozy do objemu motoru 2000 ccm a startovalo tam devět účastníků. Pro účast v ALS lze použít pouze pneumatiky schválené pro provoz na veřejných komunikacích a musí být opatřené homologací E, přičemž počet není omezen. Závodní vozidla musí používat standardní bezolovnatý benzín nebo naftu a během vytrvalostního závodu všichni účastníci pro tankování využívali čerpací stanici v areálu Masarykova okruhu. Tyto opatření týkající se pneumatik a paliva jsou „zajímavé“ prvky, které ale určitě přispívají k lepší průhlednosti a objektivitě tohoto závodu. Takže jde opravdu o rychlé a vyrovnané časy na trati, kvalitní přípravu vozu na vlastní závod, aby se jelo bez poruch a ne o boj při tankování, kdy se díky drahým tankovacím zařízením získá několik desítek sekund.

Kart Arena Racing Team měl vůz pro tento maratón připraven opravdu pečlivě, protože Peugeot 306RS dokázal vyrovnaně kroužit bez větších technických problémů, což dokazují časy tankování u benzinové pumpy. První natankování před samotným závodem, který startoval v 8:00 hodin ráno, bylo v 7:00 hodin a po odstartování potom již v pravidelných intervalech: 9:39 – 11:10 – 12:50 –14:45 –16:00 a poslední v 18:00 a toto tankování stačilo vozu již do konce závodu ve 20:00 hodin. Za celý závod tak Peugeot 306RS „spolykal“ 367 litrů benzínu a odkroužil 251 kol (délka okruhu je 5400 m) a to v čase 12 hod. 3 min. a 16,192 sekund.

Nakonec se podařilo vyhrát Divizi 2 (vozy do 2000 ccm) a to těsně o jeden okruh před týmem BEN ROTARY Racing s vozem Mazda RX7 a na třetí pozici skončil se ztrátou 14 kol vůz Nissan Suny GTi Fly Racing PB teamu.

Tomáš KusýJiří Špalek

V absolutním pořadí by to Kart Arena Racing Teamu stačilo na celkové deváté místo, když se před Peugeotem 306RS umístily pouze vozy Divize 3 a 4, tzn. objem motoru do 2600 a 3600 ccm, na které již dvoulitrový Peugeot nemohl stačit. Šlo totiž o vozy Porsche 911 a 924, Caterham CSR a jeden rychlý vůz BMW M3. Ale další krásné a silné vozy jako BMW Z3, čtyři BMW M3, dva Lotusy Elise, Audi A3 či Subaru Impresa zůstaly poražené „dvoulitrovým vrchařským Peugeotem 306RS“, přestože šlo o vozy silnějších Divizí 3 a 4.


Tisková zpráva Kart Arena Racing Teamu,
v Brně 21. května 2008 -ms-

Všechna fota exkluzivně Jan Jašek.

FOTOGALERIE
12 hodin Le Brno 2008

Fotogalerie akce
ram ram ram